Nadszedł czas, kiedy wybranek Twojego serca postanowił spędzić z Tobą resztę swojego życia i się oświadczył? Piękne, romantyczne oświadczyn, ogromne emocję i mnustwo miłości. Wspaniale ale co dalej? Oczywiste jest, że po oświadczynach nastąpi ślub. Jednak niewiele z nas wie jak zabrać się do jego organizacji. Czy najpierw wybrać dom weselny czy może suknie ślubną? Postaramy się pomóc wam w stawianiu czoła tej misji i wyjaśnimy jak wziąć się za organizację miłosnej ceremonii.

Lista działań


Biorąc się za organizację ślubu i wesela zacznijcie od listy. Lista szczegółowo rozpisana pozwoli wam dobrze rozplanować czas, dzięki czemu poszukiwania domu weselnego, orkiestry, czy salonu sukien ślubnych będą owocne, a końcowa decyzja przemyślana. Przedślubnych poszukiwań i działań jest zdecydowanie nie mało. Listę z działaniami możemy podzielić na kilka kategorii. Najlepiej jak pierwszą będzie kategoria “formalności”. W tej kategorii powinny się znaleźć:
-Świadectwo chrztu i bierzmowania Was obojga
-Nauki przedmałżeńskie wraz z zaświadczeniem
-Zapowiedzi w obydwóch parafiach ( w tym zaświadczenie o ich wygłoszeniu)
-Zaświadczenie o braku przeciwwskazań do zawarcia związku małżeńskiego pobrane z urzędu stanu cywilnego
Każda z tych spraw jest bardzo istotna, przed ich załatwieniem należy również zapoznać się z terminami, ile jaki dokument jest ważny oraz ile trzeba czekać na wydanie danego zaświadczenia.

Drugą kategorią powinny być miejsca:


Poszukiwanie domu weselnego, zespołu muzycznego lub DJ’a, cukierni, czy hurtowni z alkoholem powinno zacząć się nie później niż rok przed planowanym ślubem i weselem.
Oto kwestie które powinny znaleźć się w drugiej kategorii listy:
-Rezerwacja domu weselnego lub miejsca, w którym ma odbyć się przyjęcie
-Wybór kwiaciarni bądź firmy świadczącej usługi florystyczne, przedstawienie wizji i zaakceptowanie oferty
-Wybór atrakcji: fotobudka, balony, animatorki dla dzieci oraz wiele innych
Pamiętajcie, aby przed wyborem obejrzeć salę weselną oraz zapoznać się z ofertą firmy oferujących usługi jakich szukacie.

Kolejnym punkcikiem na liście powinna być kategoria Oprawa weselna. W nie powinniśmy zapisać takie rzeczy jak:


-Wybór, kupno, wypełnienie zaproszeń ślubnych i planu usadzenia gości
-Wybór dań, które mają być serwowane podczas wesela
-Zamówienie tortu i ewentualnie ciast
-Kupno alkoholu
-Wybór orkiestry lub DJ’a i ustalenie zabaw oraz repertuaru
-Załatwienia spraw związanych z oprawą muzyczną w kościele
-Wybór oraz podpisanie umowy z fotografem i/lub kamerzystą
-Wypożyczenie samochodu oraz jego dekoracja
-Wybór i kupno obrączek ślubnych
-Zakup wszelkiego rodzaju dekoracji: balonów, świeczek, baniek mydlanych itd.

Czwartym i ostatnim punktem powinno być przygotowanie Państwa Młodych do ceremonii. Chodzi tu głównie o kwestie garderoby, dodatków oraz zabiegów kosmetycznych i fryzjerskich. W tym punkcie powinno znaleźć się:


-Wybór oraz zakup sukni ślubnej
-Zakup bielizny i dodatków do sukni ślubnej
-Zakup biżuterii na ślub
-Zakup sukienki na poprawiny
-Zakup butów ( zarówno dla Pana Młodego jak i Panny Młodej)
-Zakup garnituru, krawata lub muszki, spinek i wszelkich dodatków
-Wybór bukietu ślubnego i zamówienie go
-Makijaż Panny Młodej (oczywiście po wcześniej odbytych próbach)
-Fryzura Panny Młodej (również po próbnym czesaniu)

Z poza listy załatwień ślubnych

Jak widzicie lista jest coś obszerna. Organizacją ślubu to prawdziwe wyzwanie lecz wbrew pozorom wcale nie musicie mu sprostać sami. Spróbujcie w przygotowania zaangażować najbliższych. Oczywiście nie możecie powierzyć im załatwień wymagających podjęcia ważnych decyzji takich jak np. zakup obrączek. Osoba takim możecie powierzyć zakup np. baniek mydlanych, balonów czy innych elementów dekoracji. Kluczowi w procesie organizacyjnym będą jednak świadkowie. To właśnie oni powinni być na bieżąco ze sprawami związanymi ze ślubem i weselem. Zapewne oni również będą odpowiedzialni za organizację wieczoru Kawalerskiego i Panieńskiego.
Oprócz spraw zapisanych na liście są też takie, które w chaosie załatwień mogą bardzo łatwo umknąć. Są nimi np. urlop w pracy. Jeśli pracujecie, to koniecznie musicie pamiętać o tym aby dzień przed ślubem i dzień po poprawinach zgłosić urlop. Super jeśli od razu złożyć wniosek urlopowy na czas podróży poślubnej.

 

Kolejną bardzo ważną kwestią, o której nie wspomnieliśmy to transport gości oraz nocleg. Jeśli Twoich gości będzie dużo dobrze jest odpowiednio wcześniej wynająć autobus, jeśli jednak autobus będzie za duży to pomyśl o wynajęciu busika. Pamiętaj również, że powinniście zorganizować również kierowcę z samochodem, który po udanej imprezie odwiezie Twoich gości do domu. Dla gości, którzy są przyjezdni ciężko będzie wynająć kierowcę. Dlatego warto pomyśleć o miejscach noclegowych. Warto wynająć pokoje, a w zapasie wziąć jeden lub dwa więcej. Dodatkowy pokój świetnie sprawdzi się gdy zaistnieje potrzeba, aby starsza osoba odpoczęła lub matka mogła położyć swoją pociechę.  

Jak sami widzicie organizacja wesela wcale nie jest trudna, lecz nie niewykonalna. Wierzymy, że każda para poradzi sobie bez problemu, a ten jedyny dzień w życiu będzie wyjątkowy. Jeśli jednak jesteście pewni, że sobie nie poradzicie z kwestiami organizacyjnymi to przemyślcie skorzystanie z oferty wedding planner. Dzięki temu stres zostanie okrojony niemal do maksimum, a ceremonia i przyjęcie będą takie jak sobie wymarzyliście.